Опитування

Ефективність організації профільного навчання в навчальному закладі залежить від рівня

Необхідної матеріально-технічної бази - 4.5%
Кадрового забезпечення навчального закладу - 9.1%
Рівня креативності та управлінської компетентності керівників навчального закладу - 18.2%
Узгодженості дій органів управління освітою - 4.5%
Навчально-методичного забезпечення - 4.5%
Готовності педагогічного колективу до роботи в нових умовах - 4.5%
Розуміння та підтримки з боку батьків та дітей - 0%
Контингенту учнів - 13.6%
Науково-методичного супроводу - 0%
Бажання та готовності керівників навчального закладу до впровадження профільного навчання - 0%
Фінансового забезпечення навчального закладу - 40.9%
Нормативно-правового забезпечення - 0%

Кількість учасників: 22
Той на: 15 вер. 2013 - 00:00

Фарма входу

У Вознесенську пройшло засідання обласної координаційної ради директорів МНВК

24 жовтня 2012 року на базі Вознесенського комунального закладу міжшкільного навчально-виробничого комбінату «Комп'ютерний центр» відбувся обласний семінар «МНВК як центр профорієнтаційної освіти для учнів загальноосвітніх навчальних закладів».
З привітаннями до учасників семінару звернулася Кисільова Світлана Вікторівна, начальник управління освіти Вознесенської міської ради, яка розповіла учасникам засідання про досягнення освітян м. Вознесенська.
У своєму виступі на пленарному засіданні директор Вознесенського комунального закладу міжшкільного навчально-виробничого комбінату «Комп'ютерний центр» Рощіна Н. О. ознайомила учасників семінару з системою організації профорієнтаційної роботи і зокрема з електронною енциклопедією «Вибираючи професію, вибираєш життєву дорогу».
Проблеми практичної реалізації професійної орієнтації молоді на базі МНВК та соціально-професійної орієнтації учнів розкрили у своїх виступах завідувач лабораторії профільного навчання Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Стойкова В. В. та методист лабораторії профільного навчання Компанієць В. Г.
Під час роботи семінару відбулася презентація методичного супроводу програми спецкурсу «Людина і світ професій» та «Побудова кар'єри». Зацікавленість учасників засідання викликав виступ директора Южноукраїнського міжшкільного навчально-виробничого комбінату Южноукраїнської міської ради Завадського О. В., який поділився досвідом організації допрофільної підготовки учнів 8 – 9-х класів.
Голова обласної координаційної ради Невідомий С. В. у своєму виступі акцентував увагу на проблемі спільної діяльності загальноосвітніх навчальних закладів, ВНЗ та МНВК як педагогічній системі формування в старшокласників готовності до свідомого вибору професії. Також Невідомий С. В. ознайомив учасників семінару з проектом «Положення про міжшкільні навчально-виробничі комбінати». Учасниками семінару були запропоновані пропозиції до цього проекту.

 

 

   

 

На практичній частині семінару було відвідано та проаналізовано уроки і захист науково-дослідницьких робіт МАН учнів 10 – 11-х класів.
Юрпольська Наталія Олегівна, заступник директора з навчально-виховної роботи Вознесенського комунального закладу міжшкільного навчально-виробничого комбінату «Комп'ютерний центр» презентувала учасникам семінару музей «Історія обчислювальної техніки».
У роботі семінару взяли участь 24 особи.

У Жашкові засідала Координаційна ради міжшкільних навчально-виробничих комбінатів України

На базі Жашківського міжшкільного навчально-виробничого комбінату Черкаської області 10 – 11 жовтня 2012р. відбулося засідання Координаційної ради міжшкільних навчально-виробничих комбінатів.

На порядок денний були винесені питання:
1. Про внесення змін до програми підготовки водіїв.
2. Створення Банку даних курсів за вибором професійного спрямування.
3. Про типові штати МНВК.
4. Презентація проектів збірників для ДПА 11 клас з технологій.
Інформаційно-насиченим виявилося пленарне засідання, на якому виступили представники Міністерства освіти і науки, молоді та спорту, Головного управління освіти і науки Черкаської облдержадміністрації, Жашківської райдержадміністрації, науковці НАПН України та Уманського державного педагогічного університету імені П. Тичини, Голова Координаційної ради. Виступаючі висвітлили питання діяльності Координаційної ради МНВК; міжшкільних навчально-виробничих комбінатів, як центрів профільного навчання; дієвої профорієнтації та професійного самовизначення учнівської молоді; проектних технологій у змісті професійно-технологічної підготовки.
Дуже плідно пройшло засідання круглого столу. І хоча емоції інколи зашкалювали, вдалося узгодити проект положення про міжшкільні навчально-виробничі комбінати, яке потребувало оновлення. А суперечності полягали в тому, що в регіонах різняться підходи та вимоги до вирішення одних і тих же питань діяльності МНВК. За інформацією офіційного веб-сайту Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, проект положення буде розміщено для обговорення на офіційному сайті Міністерства та офіційній веб-сторінці Координаційної ради www.stepanivka.narod.ru.
Також було опрацьовано питання розроблення збірників завдань для проведення державної підсумкової атестації з технологій для учнів, які навчаються за технологічним профілем.
З ентузіазмом голови обласних рад директорів МНВК сприйняли наказ Міністерства від 24 вересня 2012 № 1040 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 23 09. 2010 № 904», яким затверджено зміни до Типових навчальних планів та Типових програм професійно-технічного навчання для учнів загальноосвітніх навчальних закладів за професіями: водій мототранспортних засобів (спеціалізація – водіння мототранспортних засобів категорії «А») та водій автотранспортних засобів (спеціалізації – водіння автотранспортних засобів категорії «В», водіння автотранспортних засобів категорії «С», водіння автотранспортних засобів категорії «С1»). Нові Типові навчальні плани та Типові програми приведено у відповідність до вимог Державного стандарту з професії «Водій мототранспортних засобів», затвердженого наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 10.07.2012 № 801 і Державного стандарту з професії «Водій автотранспортних засобів», затвердженого наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 10.07.2012 № 802.

МНВК – РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР ЗДОБУТТЯ РОБІТНИЧОЇ ПРОФЕСІЇ

Маленька Любов Михайлівна,
завідуюча методичним кабінетом управління освіти
Южноукраїнської міської ради

Творчість та інноваційний стиль діяльності, готовність до дослідницької роботи та самовдосконалення, співпраця педагога  й учня, профільне навчання як запорука вибору майбутньої професії та виховання громадянина – патріота України – кредо педагогічного колективу Южноукраїнського міжшкільного навчально-виробничого комбінату. Саме тому колектив працює над реалізацією методичної проблеми «Роль первинної професійної підготовки в адаптації учнів до свідомого вибору професії».

З моменту відкриття закладу, а це 1991 рік, питання профільного навчання є пріоритетним напрямом роботи колективу, тому з 2004  року випускники закладів освіти міста разом із атестатом про середню освіту отримують свідоцтво про робітничу кваліфікацію. Профільність навчання проходить через:

  • Статут МНВК;
  • Робочий навчальний план;
  • Навчальні плани і програми.

Детальніше: МНВК – РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР ЗДОБУТТЯ РОБІТНИЧОЇ ПРОФЕСІЇ